Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci, günlük sosyal yaşantımız ve iş hayatında köklü değişimler yaşanmasına neden oldu. 2020 yılında başlayan koronavirüs salgını, iş yapış şeklimizi, günlük rutinlerimizi ve yıllardır devam eden davranışlarımızı yeniden şekillendirdi. Sağlığımızın önemini herkese bir kez daha hatırlatan pandemi; dijitalleşmenin hızlanmasını sağlarken, sektörler adına çok kritik değişimlerin yaşanmasına da vesile oldu.

Pandemiyle birlikte birçok alanda değişimler yaşandı. En belirgin farklılıklar temasın azaltılmasını sağlayan online kanalların kullanımının yaygınlaşması oldu. Yıllardır dijitalleşme atağının içerisinde olan finans ve bankacılık sektörü de; birçok oyuncusunun hazırlıklı olması nedeniyle bu değişime hızla uyum sağladı.

Bankalar dijital kanallarını hızla güçlendirdi

Bankalar, dijital kanallarını daha da güçlendirmek için yatırımlarını hızlandırdı. Aynı zamanda teması azaltan birçok yeni uygulama ve özellik devreye girdi. Böylece şubesiz bankacılık kavramı ve online bankacılık hizmetleri gelişirken bankalar dışında birçoğunu fintech’lerin oluşturduğu dijital finans kuruluşlarının sayısında da önemli artışlar yaşandı.

Yasal mevzuatlardaki düzenlemeler hızla hayata geçirilirken; bankalar ve finans kuruluşları için uzaktan müşteri edinimi, ıslak imzanın kaldırılması, QR kod ve NFC teknolojilerinin desteklediği online işlem limitlerinin artırılması gibi birçok düzenleme pandemi sürecinde devreye girdi. Türkiye’de pandemi öncesinde de hızlı bir gelişim sürecindeki bu uygulamaların; salgınla birlikte doğan ihtiyaçlara paralel olarak çok daha hızlı bir şekilde hayatımıza girdiğini söylemek yanlış olmaz.

Banka müşterisi olmak için artık ıslak imzaya ve şubeye gerek kalmadı

Dijital bankacılık konusunda atılan en önemli adım olan uzaktan müşteri edinimi oldu. Artık bir banka ya da finans kuruluşunda hesap açmak için şubeye gitme zorunluluğu ortadan kalktı. Bu uygulama paralelinde ıslak imza zorunluluğu da kalkmış oldu.

Online kimlik doğrulama sistemlerini hızla sistemlerine entegre eden bankalar, uzaktan yapılan işlemlerle müşteri edinmeye başladı. Büyük bir kolaylık sağlayan bu yenilikler; online krediler ve hesap açılışları gibi birçok yeni ürünün hayatımıza girmesini sağladı. Ayrıca bankaların dijital kanalları ve mobil uygulamaları üzerinden sunulan hizmetlerin kapsamı genişledi.

Fintech platformları için yeni düzenlemeler hız kazandı

Pandemi, bankaların dijital kanallarının gelişimine ve yeni yetenekler kazanmasına katkı sağladı. Ayrıca fintech şirketlerinin sunduğu hizmetlerin de daha fazla ön plana çıkmasını sağladı. Bu hususta yasal düzenlemelerle ödeme kuruluşları elektronik para platformlarına; IBAN oluşturabilme ve platformlar arasında para transferi özellikler en çok dikkat çeken yenilikler oldu.

Pandemi sürecinin tamamen atlatılmasından sonra da bankacılık hizmetlerinin çok daha dijital; şubelerin pazarlama ve tanıtım sahalarına dönüştüğü, şubesiz bankacılık hizmtinin bir trend değil de gerçeklik olduğu bir gelecek bizleri bekliyor.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish