Tüketicilerin tercihlerine ve ihtiyaçlarına göre şekillenen finansal teknoloji sektörünün küresel arenada en çok konuşulan ürünü Buy Now Pay Later (BNPL) oldu. Türkçe karşılığı Şimdi Al, Sonra Öde olarak ifade edilen bu sistem dünyada hızla büyümeye ve pazar hacmini artırmaya devam ediyor. 

2020 yılında 4 milyar dolar olarak ölçümlenen küresel Şimdi Al, Sonra Öde pazarının büyüklüğü, ABD merkezli araştırma şirketi Report Ocean’ın raporuna göre 2021 yılını 51 milyar dolarla tamamladı. Dünyada ABD başta olmak üzere Avrupa’da giderek büyüyen Şimdi Al, Sonra Öde pazar büyüklüğünün, 2019 yılında 1 milyar doların hemen altında gerçekleştiğini hatırlatmakta fayda var. Öte yandan küresel araştırma şirketi McKinsey & Company tarafından her yıl açıklanan küresel ödeme sektörü raporunun 2021 değerlendirmesine göre küresel ödeme pazarı 2025 yılına kadar 2,5 trilyon dolara ulaşacak.

Ocean Report’un araştırmasında Şimdi Al, Sonra Öde sisteminin 2030 yılına kadar 419 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Bu rakamlar bu süreçte sektörün yıllık olarak ortalama yüzde 22 civarı büyümesi anlamına geliyor. 

Şimdi Al, Sonra Öde Kredim ile Türkiye’de

Türkiye’de Şimdi Al, Sonra Öde sisteminin ilk ve tek temsilcisi olan Kredim, 2021’in son çeyreğinden itibaren sunduğu çözümlerle tüketicilerin alışverişlerde, teknolojiden eğitime, giyimden mobilyaya tüm ihtiyaçlarını, ertelemeden almasına ve kendi ritminde geri ödemesine imkan tanıyor. 

Kredim, kullanıcılarına “30 gün sonra öde”, “Maaşında öde” ve “Kredi kartı limitin düşmeden öde” seçeneklerinin yanı sıra; 36 aya varan taksitle geri ödeme seçenekleri sunuyor. Kredili alışveriş deneyimini daha hızlı, daha kolay ve herkes için daha erişilebilir kılan Kredim, geleneksel bankacılıktan farklı özellikleriyle de dikkat çekiyor.

Şimdi Al, Sonra Öde neden büyük ilgi görüyor?

ABD başta olmak üzere küresel arenada özellikle Z kuşağının yüksek ilgisiyle başlayan ve Y kuşağının da katılımıyla zenginleşen Şimdi Al, Sonra Öde çözümü, tüketicilerin ihtiyaçlarını şimdi alıp farklı seçeneklerle geri ödemesine imkan sunuyor. Şimdi Al, Sonra Öde sistemi; sektörel bazlı kampanyalar, bağımsız skorlama modelleri, farklı geri ödeme seçenekleriyle de dikkat çekiyor. 

Kullanıcı dostu olması, farklı geri ödeme seçenekleri ve Y kuşağının dijital ödemelere daha fazla adapte olmasıyla önümüzdeki yıllarda da hakim trend olması bekleniyor. Bu süreçte tüketicilerin ihtiyaçlarının artması, e-ticaret platformlarının daha da güçlenmesi, fiziksel alışverişlerde de ödeme yöntemlerinin dijitalleşmesi Şimdi Al, Sonra Öde sistemindeki büyüme potansiyelini destekleyen diğer unsurlar arasında yer alıyor. 

Kaynak: https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4398490

Kaynak Rapor: https://reportocean.com/industry-verticals/sample-request?report_id=Pol448

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish