Türkiye’de finansal ekosistem açısından son yıllarda uygulanmaya başlanan uzaktan müşteri edinimi devrim niteliğinde bir yenilik. Bu yenilik hızla yaygınlaşırken, kullanıcılar tarafından da aynı hızda benimsendi.  

Uzaktan müşteri edinimi (Digital onboarding) hizmetine ilişkin usul ve esaslar, Nisan 2021’de yayımlanan “Bankalarca Kullanılacak Uzaktan Kimlik Tespiti Yöntemlerine İlişkin Yönetmelik”le belirlenmişti. Böylece bankalar ile başlayan bu süreç diğer sektörler içinde yol gösterici oldu. Uzaktan müşteri edinimi banka dışı finans sektörü ve finansal teknoloji üreten şirketler tarafından da uygulanabiliyor.  

Aradan geçen 1 yıl içerisinde kullanıcılar müşterisi olmadıkları bir banka ya da finansal kuruluşta hesap açmak için şubeye gitmek zorunda kalmıyor. Böylece uzaktan müşteri edinimi sayesinde finansal kuruluşlar kolayca yeni müşteri edinebilmektedir. Bu uygulama ile işlemleri ıslak imza zorunluluğu olmadan dijital platformlar üzerinden gerçekleştirebiliyor. Finansal kurumların uzaktan müşteri edinimine destek olan teknolojilerin sayısı da her geçen gün artarken, kazandırılan dijital yetkinlikler hem müşterilerin hem de finansal kurumların hayatlarını kolaylaştırıyor.  

Yapay Zeka, Video Konferans, Çiple Veri Okuma Ve Dahası… 

Uzaktan banka, aracı kurumlar, finansal kiralama, faktoring, finansman şirketleri ya da fintech platformları üzerinden hesap açmak için isteyen müşteriler, görüntülü görüşme yapmadan önce ilgili bankanın ya da platformun mobil uygulaması ya da internet sitesi üzerinden başvuru formunun doldurulması yeterli oluyor. Online teknolojiler, kimlik doğrulama yöntemleri ve görüntülü müşteri temsilcisi ile yapılan görüşmeler ile doğrulama yapılmaktadır. Bu doğrulamaların arından ıslak imzaya gerek duyulmadan ilgili finansal kurumun müşterisi olunabiliyor.  

Uygulama yapay zeka ve diğer teknolojilerle desteklenmektedir. Böylece, kullanıcının kimliği ya da pasaportu üzerinden çiple verileri okuma ve video konferans ile doğrulama yapılabiliyor. Mevcut müşteri bilgilerinde eksiklerin tamamlanması içinde sıkça kullanılmaktadır. Ayrıca ek işlem güvenlik protokollerinde de uzaktan müşteri edinimi araçları yaygın bir şekilde tercih edilmektedir. 

Peki Uzaktan Müşteri Edinimiyle İlgili Aradan Geçen 1 Yılda Kaç Kişi Banka Müşterisi Oldu?  

Türkiye Bankalar Birliği tarafından uygulamanın ilk yıla ait verileri açıklandı. Müşteri ediniminin uygulanmaya başlandığı 2021 yılının mayıs ayında aylık başvuru sayısı 278 bin oldu. Böylece ilk yılında 5 katını aştı. TBB’ye göre, 2021 Nisan döneminde uzaktan başvuru sayısı ciddi artış gösterdi. Verilere göre bir bankada hesap açmak için uzaktan başvuru yapanların sayısı 1 milyon 410 bin olarak kayıtlara geçti. Müşteri temsilcisiyle görüntülü görüşme yapılarak sonuçlandırılan uzaktan müşteri edinimi ise 332 bin olarak tespit edilmiştir.   

İnternetten Yapılan Kartlı Ödemelerde Trend Analizi” blog yazımıza da göz atabilirsiniz.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish