Kredim, tüketicinin satın alma gücünü artırarak, onlara ihtiyaçlarını ertelemeden “Kendi ritminde” ödeme seçenekleri sunuyor.

Taksitli veya tek seferde ödeme gibi kısıtlamalar yok; sektörlere göre farklı limitler var. İster “Kredi kartı limitin düşmeden öde”, ister “36 aya varan taksitle öde”, ister “30 gün sonra öde”, istersen “Maaşında öde”… Kredim, dünya çapında ilk olan özellikleriyle sadece Türkiye’de değil küresel çapta da bir BNPL modeli olmayı hedefliyor…

Ödeme sistemlerinde birçok ilke imza atan Param grubu, şimdi de sıra dışı finansman çözümleri sunan Kredim markasını hayata geçirdi. Kredim, yalnız Türkiye’de değil, dünya çapında da “Şimdi Al, Sonra Öde” sisteminin rol modeli olmayı amaçlıyor. TURK Finansman A.Ş. Genel Müdürü Semra Demircioğlu, Kredim’in kuruluş öyküsünü, sağladığı avantajları ve dünyadaki örneklerinden farkını anlatıp, sektörün geleceğiyle ilgili görüşlerini paylaştı…

Semra Hanım, “Kredim” ürünü ile tüketicilere Şimdi Al Sonra Öde sisteminin Türkiye’deki ilk örneğini sunuyorsunuz. Kredim fikri hangi ihtiyaç ve boşluklardan yola çıkılarak nasıl geliştirildi?

Türkiye’de kredi kartları, taksit sunma özellikleriyle dünyada ilk örnekleri oluşturmasına rağmen, günümüzde ekonomik ve teknolojik  koşullar, tüketicilerin harcama davranışlarını ve finansman ihtiyaçlarını değiştirdi. Tüketiciler daha hızlı, daha esnek, daha anlaşılır ve kolay çözümleri tercih etmeye başladı.  Bu doğrultuda; kredi kartından daha yetenekli, her kesime hitap edebilecek ve yeni nesil alışveriş deneyimi sunacak bir model üzerine çalışmalara başladık. Zaten finansman şirketimizi bu vizyon çercevesinde kurmuştuk. Bizi çok heyecanlandıran bu projede, tecrübemiz ve teknolojik altyapımızla, gece-gündüz demeden çalıştık. Tüm bu çalışmaların sonucunda, yurt dışındaki örneklerine göre daha gelişmiş ve kredi kartlarına göre daha çeşitli geri ödeme seçenekleri sunan Kredim markasını oluşturduk. Hem alışverişe yeni bir boyut kazandırdık, hem de her kesimden kullanıcı için  finansman özgürlüğü sağladık.

Türkiye’nin dinamiklerini ve tüketici alışkanlıklarını da göz önünde bulundurduğunuzda Kredim’i öne çıkaran özellikler neler?

Esnek ödeme yöntemleri, kendine özgü skorlama ve çoklu limit sistemi Kredim’i farklı kılan başlıca özellikler. Tasarım sürecinde Türkiye’nin dinamiklerini ve alışveriş alışkanlıklarını değerlendirerek “Tüketicinin neye ihtiyacı var?”, “Ne olursa tüketici Kredim’i tercih eder?” gibi sorulara yanıt verebilecek bir altyapı oluşturduk. 

Tüketici odaklı bu yapıda yurtdışındaki örneklerin aksine kullanıcılara dört farklı ödeme seçeneği sunuyoruz: “Kredi kartı limitin düşmeden öde”, “36 aya varan taksitle öde”, “30 gün sonra öde” ve “Maaşında öde”… Böylece farklı profillerin ihtiyacını karşılayabiliyoruz. 

Kredim, farklı ve esnek ödeme imkanlarıyla banka ve kredi kartlarından çok daha yetenekli bir yapıya sahip. Tüketiciyi taksitli veya tek seferde ödeme gibi dar bir alanda kısıtlamıyor. Burada bir önemli detayın daha altını çizmek istiyorum. Günümüzde müşteri memnuniyetini etkileyen faktörlerin başında hız geliyor. Kredim; üyelik, limit oluşturma ve artırma süreçlerinin minimum sürede tamamlanmasını sağlayarak kullanıcıların alışveriş deneyimlerini kolay ve keyifli bir hale getiriyor. Ayrıca Kredim’i farklı kılan, sadece banka veya bir finansal kuruluşla çalışan kitleye değil, sisteme henüz erişimi olmayan kesime de hizmet sunmasıdır.

Şeffaf ve Hızlı Bir Skorlama Sistemi

Kredim’in kendine özgü bir skorlama sistemi var. Bu sistemin kredi notundan farkları nedir?

Kredi süreçlerinin olmazsa olmazı skorlamadır. Finansal kuruluşlar kullandıkları skorlama sistemiyle müşterilerin risk değerlendirmesini yapar ve kredi kararlarını bu çerçevede verir. Sektördeki kredilendirme süreçlerine baktığımızda, başvuruların günlerce “değerlendirmede” beklemesi, “talebiniz reddedildi” yanıtıyla müşteriye hiçbir açıklayıcı cevap verilmemesi gibi durumlar yaşanabiliyor. Ancak bir kredi talebinde bulunan müşteri, başvurunun neden olumsuz sonuçlandığına dair bilgi almak ister. İşte biz de tüm bu sıkıntıları değerlendirip Kredim’e özgü, şeffaf ve tek bir kaynağa bağlı olmayan, müşterinin taleplerine anında cevap verebilecek skorlama sistemimizi tasarladık. 

Klasik skorlama yaklaşımlarının aksine müşteriler hakkında daha geniş bir perspektifte değerlendirme yapıyoruz. Oluşturduğumuz algoritmalar sayesinde kullanıcının hem finansal ödeme kapasitesini hem de ödeme isteğini ölçümleyebiliyoruz. Kredim kullanıcılarının paylaştığı temel ve finansal bilgiler, sistemimizin bağlantılı olduğu veri kaynaklarından otomatik olarak teyit ediliyor. Skor oluşunca limit atanıyor ve müşteriler çoklu limit sistemimizde hangi sektörde ne kadar limiti olduğunu görebiliyor. Buna ek olarak, kullanıcıları skor ve limitlerini nasıl artırılabileceği konusunda bilgilendiriyor ve kullanıcılara tavsiyelerde bulunuyoruz. Böylece bankalardan krediye erişim zorluğu yaşayan, finansal sistemin dışında kalan kitleyi de daha geniş bir perspektifle değerlendirip onların da Kredim’in ödeme yöntemlerinden faydalanmalarına imkan sunuyoruz. 

“Bankalardan krediye erişim zorluğu yaşayan, finansal sistemin dışında kalan kitleyi de daha geniş bir perspektifle değerlendirip onların da Kredim’in ödeme yöntemlerinden faydalanmalarına imkan sunuyoruz.”

Müşteri Kendi Limitini Yönetebiliyor

Çoklu limitten bahsettiniz, bu sistem kullanıcı için nasıl bir fayda sunuyor?

Tüketicilerin sıkça karşılaştığı problemler arasında limit konusu var. Kredi kartlarında alışverişe, limit ve taksit sayısı yön veriyor. Bizim çoklu limit sistemimizle ise limitine yönü tüketici veriyor. Kredim’de kullanıcılara teknoloji, turizm, eğitim, sağlık, moda ve dekorasyon gibi farklı sektörlerde kullanabileceği farklı limitler atanıyor. Örneğin, müşterimiz turizmle ilgili bir alışveriş yaptığında diğer sektörlerdeki limitleri bu harcamadan etkilenmiyor. Limit artırım talebinde bulunan müşterilerimiz de bu taleplerine en hızlı ve şeffaf biçimde geri dönüş alabiliyor. Tüketicinin satın alma gücünü artırarak, onlara ihtiyaçlarını ertelemeden “kendi ritminde” ödeme seçenekleri sunuyoruz. 

İlk sonuçlar ışığında Kredim’e yönelik ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Beklentinin çok üstünde bir taleple karşılaştık. On binlerce kişi Kredim’e ilgi gösterdi ve ilk kullanıcı olmak için e-posta adreslerini sistemimize kaydetti. 

Hedef kitlemizi çok geniş bir yelpazede belirledik. Halihazırda kredi kartı kullanıcılarının yaşadığı sorunları değerlendirip daha geniş fonksiyonlu bir yapı hazırladık. Kredi kartı limitini tek bir ihtiyacı için doldurmak istemeyen müşteriler, Kredim ile yaptığı alışverişlerde kart limiti düşmeden aylık bazda geri ödeme imkanı bulabiliyor. 

Kredim’de ayrıca 18 yaş üstü ve Z kuşağını analiz edip onların da beklentilerine yanıtlar aradık. Özellikle öğrenci, ev hanımı gibi geliri olsa da bankalardan finansman ihtiyacını karşılayamayan kesime de kredili alışveriş imkanı sunuyoruz. Böylece bu kesimde yer alan kullanıcılar, ihtiyaçlarını kendi ritimlerinde ödeyerek karşılama imkanına sahip oluyor. Herhangi bir nedenden dolayı, Türkiye’de henüz finansal sisteme daha önce hiç dahil olmamış kesimi de çok önemsiyoruz. Bu kitlenin finansal sisteme en kolay şekilde dahil olmalarını sağlayarak finansman özgürlüğü veriyoruz.  

  • “Kredim’de kullanıcılara teknoloji, turizm, eğitim, sağlık, moda ve dekorasyon gibi farklı sektörlerde kullanabileceği farklı limitler atanıyor. Örneğin, müşterimiz turizmle ilgili bir alışveriş yaptığında, diğer sektörlerdeki limitleri bu harcamadan etkilenmiyor.”

Sektördeki rakiplerinizi de göz önüne alarak Kredim’in bu alandaki liderliğini korumak için neler planlıyorsunuz? 

Rekabet elbette olacak. “Şimdi Al, Sonra Öde” sistemini başka markalar da kullanacak ama bu modeli sektöründe ilk kez uygulayan Kredim, bu adımıyla Türk bankacılık ve finans tarihine adını yazdırmış durumda. Vizyoner ve yenilikçi bakış açımızla, müşterilerimizle yakın temas halinde ve çevik bir yaklaşımla, aynı zamanda onlardan aldığımız geri bildirimleri ürün geliştirme sürecine de dahil ederek ilerliyoruz. Burada olmazsa olmazlarımızdan biri de empati. Başarı için hitap ettiğiniz kitlenin ihtiyaçlarını gözetmeniz ve buna göre adım atmanız çok önemli. 

‘Şimdi Al, Sonra Öde’ sektörünün ve Kredim’in geleceğini nasıl görüyorsunuz? Yeni sürprizlere ilişkin ipuçları verir misiniz?

Kredim her zaman sürprizlerle dolu olacak ve odağında da tüketici olacak. Çok değerli bir ekibimiz var ve her çalışmada bir sonraki adım için yeni fikirler üretiyoruz. Kısacası bir “fikir fabrikasıyız” diyebilirim. Türkiye’de ve dünyadaki FinTek dünyasını yakından takip etmeye devam edeceğiz. Kurucumuz Emin Can Yılmaz’ın vizyonu ve liderliğiyle, gerek skor gerek limit ve geri ödeme seçenekleriyle yurtdışı örneklerinden de daha yetenekli olan Kredim’in başarısının dünya çapında bu sistemi uygulayanlara rol model olacağından şüphemiz yok.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish