TURK Finansman A.Ş. Genel Müdürü Semra Demircioğlu, “Şimdi Al, Sonra Öde” modelinin yanı sıra söz konusu yatırımın ayrıntılarını ve Kredim’in yeni dönem hedeflerini PSM Dergisi ile paylaştı.

Kredim 5 Milyon Kullanıcı Hedefliyor

Türkiye’yi “Şimdi Al, Sonra Öde” (Buy Now, Pay Later) modeliyle tanıştıran Kredim, henüz ilk yılını doldurmadan ulaştığı 70 milyon USD değerleme üzerinde yatırımla ses getirdi. Kredim’in yatırım turuna başta EBRD olmak üzere, Lüksemburg merkezli CEECAT Capital, Zürih merkezli Alpha Associates, Amsterdam merkezli Revo Capital olmak üzere önemli küresel yatırımcılar katıldı. TURK Finansman A.Ş. Genel Müdürü Semra Demircioğlu, “Bu yatırım, sadece bulunduğumuz coğrafyada değil, tüm Avrupa’da markamızı çok daha güçlü bir konuma getirdi” diyor…

Önce kısaca Kredim’in gelişim sürecini ve bugün geldiği noktayı nasıl değerlendirirsiniz?

Finansal teknolojilerin tüm dünyada yükselen trend haline geldiği bir dönem yaşıyoruz. Özellikle 2010’lu yılların ortalarından sonra hız kazanan değişim süreci meyvelerini vermeye başladı. Küresel çapta “Şimdi Al, Sonra Öde” modeli ve bu modelin hızla benimsenerek yaygınlaşması, finansal teknolojiler alanındaki gelişimi gözler önüne seren en somut örneklerden biri. Bu doğrultuda “Şimdi Al, Sonra Öde”, kendi güçlü markalarını yaratan, adından söz ettiren bir sektör haline geldi. Salgın döneminde hızla büyüyen bu sektör, 2021 yılı sonunda 120 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaştı.

Hayatı kolaylaştıran yeniliklere imza atan ve Türkiye’de finansal teknolojiler sektörünün öncülerinden TURK Finansman A.Ş. olarak Kredim ile ülkemizde bir ilki gerçekleştirdik. Kredim, “Şimdi Al, Sonra Öde” modelinde Türkiye’nin ilk markası oldu. Uzun süren çalışmalarımız neticesinde ülkemizdeki tüketicilerin davranışlarını, tercihlerini ve önceliklerini analiz ederek bir ürün ortaya çıkardık. Finansal teknolojilere ve dijital yeniliklere açık olan toplumumuz için bu modelin hızla benimseneceğini düşünüyorum. En başından bu yana ekip olarak markamıza inandık ve kullanıcılarımızla çok verimli bir tanışma dönemi içinde olduğumuzu görüyoruz. Bu sürecin çıktılarını analiz ettiğimizde “Şimdi Al, Sonra Öde” modelinin Türkiye’de kabul gördüğünü rahatlıkla söyleyebilirim. Gerek Kredim gerekse TURK Finansman A.Ş. olarak her zaman yenilikler sunmaya devam edeceğiz. Atacağımız her adımda ve bundan sonraki tüm çalışmalarımızın odağında tüketici olacak.

Kredim, uluslararası kuruluşlardan önemli bir yatırım aldı. Bu süreç hakkında neler söylemek istersiniz?

Türkiye’yi yeni bir modelle tanıştırdığımız, küresel arenada da başarısı ortada olan “Şimdi Al, Sonra Öde” alanındaki çalışmalarımız yurt dışında da dikkat çekiyor. Bunun bir sonucu olarak Kredim, sektördeki birinci yılını doldurmadan gerçekleştirdiği ilk yatırım turunda küresel devlerden oluşan yatırımcı grubundan 70 milyon USD üzerinde değerlemeyle yatırım aldı.

Kredim’in tasarımından ürünün ortaya çıkış aşamasına kadar ekip olarak çok çalıştık. Başta EBRD olmak üzere, Lüksemburg merkezli CEECAT Capital, Zürih merkezli Alpha Associates, Amsterdam merkezli Revo Capital gibi küresel yatırımcılardan aldığımız yatırım, sadece bulunduğumuz coğrafyada değil tüm Avrupa’da markamızı çok daha güçlü bir konuma getirdi.

Türkiye gibi kredi kartı ve taksit imkânlarının bu kadar yaygın olduğu bir ülkede “Şimdi Al, Sonra Öde” modeliyle ilk kez alışveriş imkanı sunan bir marka olmak gurur verici. Yeni yatırımcılarımızla birlikte en büyük stratejimiz, ürünümüzü çeşitlendirmek ve bilgi birikimimizle “Şimdi Al, Sonra Öde” modelini zenginleştirip dünyaya açmak.

Kredim’de tüketicilere sunulan ve bizi bekleyen yenilikler neler?

Kredim; esnek, kolay ve hızlı alışveriş kredisi imkânını sadece mevcut banka müşterilerine değil, finansal ekosisteme dâhil olmayan kullanıcılara da sunuyor. 18 yaş üstü ve Z kuşağını analiz edip onların da beklentilerine yanıtlar aradık. Öğrenci, ev hanımı gibi geliri olsa da bankalardan finansman ihtiyacını karşılayamayanlara da kredili alışveriş imkânı sunuyoruz. Kredim’de kullanıcılara teknoloji, turizm, eğitim, sağlık, moda, dekorasyon gibi farklı sektörlerde kullanabileceği farklı limitler atanıyor.

Kısacası özellikleriyle ve yüksek kapsayıcılığıyla Kredim, “Şimdi Al, Sonra Öde” modelinin yanı sıra yenilikleriyle de dikkat çekiyor. Kullanıcıların üye olma sürecinden skorlama algoritmamıza, çoklu limit seçeneğinden alışverişin tüm aşamalarındaki çözümlerimize varıncaya kadar birçok açıdan sunduğumuz yeniliklerle dünyadaki rakiplerimizin açık ara önünde olduğumuzu söyleyebilirim. Hayata geçirdiğimiz dijital kimlik doğrulama (KYC) sistemiyle kullanıcılarımız, hesaplarını oluşturup skor ve limitlerini anında öğrenebiliyor. Biz her yönüyle Kredim’i ilk günden bu yana küresel bir ürün olarak tasarladık, bu şekilde de devam ediyoruz.

Tüm bu yeniliklerimize ek olarak Türkiye’de ilk kez QR kod ile kredili alışveriş dönemini de başlatıyoruz. Heyecanla geliştirdiğimiz bu teknoloji sayesinde artık kullanıcılarımız, mobil uygulamayla kasalardan QR kodu okutarak alışverişlerini yapabilecek.

Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerine de hız verdiğiniz görülüyor. Kredim’in reklam filmlerinden de biraz bahseder misiniz? Bu bağlamda Kredim, yeni sezona nasıl bir giriş yapıyor?

Özenle ve çok sıkı çalışarak hazırladığımız Kredim ürünü için tanışma sürecini geride bırakıyoruz. Tecrübemizi, kalitemizi ve ürünümüzün fonksiyonelliğini daha da ön plana çıkaracağımız yeni bir döneme geçiyoruz. Reklam filmlerimizde farklı ürünlerle farklı hedef kitlelere hitap etmeyi hedefledik. Aldığımız olumlu dönüşleri değerlendirdiğimizde, yeni döneme güçlü bir şekilde girdiğimizi rahatlıkla söyleyebilirim.

Kredim markanızla hedefleriniz neler?

Ürünü piyasaya sürdüğümüz ve tüketicilerle tanıştırdığımız yaklaşık bir yıllık süreçte, kullanıcılardan aldığımız geri dönüşler bizi fazlasıyla mutlu ediyor. Aldığımız son yatırım, küresel arenada da dikkat çektiğimizi gösteriyor. Artan tanıtım faaliyetlerimiz ve reklam filmlerimizin de desteğiyle, 3 yıl içinde 5 milyon kullanıcı sayısı hedefimizi yakalayacağımızı düşünüyorum.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish