Finans dünyası da Pandeminin etkisiyle birlikte değişime uğradı.Temassız kart, QR kodu ile ödeme ve dijital cüzdanlar gibi temassız ödeme yöntemlerinde büyük bir artış görüldü. Bu da bankacılık ürünlerinde dijitali benimseme çok hızlı bir şekilde gerçekleşmesine sebep oldu.

Mastercard’ın 2020 yılında gerçekleştirdiği araştırmaya göre, müşterilerin %74’ü pandemi kontrol altına alınsa dahi temassız bankacılık yöntemlerini kullanmayı planlıyor. Dört temel maddede sond trendleri özetleyebiliriz: 

  • Müşteri verilerini kullanarak özelleştirilmiş ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak gelecekte müşteri deneyimini geliştirecek.
  • Veriye odaklı finansal bankacılık hizmetlerinin artması siber güvenlik ve özel hayatın gizliliği gibi konuları öne çıkarıyor. Daha iyi altyapılar sağlayabilmek adına FinTechler ile diğer hizmet sağlayıcılar arasında daha güçlü iş birlikleri görülmesi bekleniliyor.
  • Pandemiyle birlikte E-ticaretteki artış, Şimdi Al Sonra Öde (BNPL) sistemini öne çıkardı.
  • Fiziksel şubelerin yeni odağı ilişkiler. Price Waterhouse Coopers’ın 2020 yılında paylaştığı Bireysel Bankacılık raporundaki istatistikler müşterilerin %60’ının memnun edici bulduğu şube deneyimlerinin personel ile ilişkilerine bağlı olduğunu gösteriyor. Bu nedenle iletişimi merkezine alan şubeler fiziksel bankacılığın geleceği olacak gibi gözüküyor. Örnekler: Manchester’daki Virgin Money şubesi, Barselona’da Caixa Bank’ın ImaginCafé’si, ING Bank’ın Amstelveen şubesi.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish