2023’ü şirketiniz ve sektör açısından değerlendirebilir misiniz?
2023, dünyada fintekler için zor bir yıldı. Yıl sonunda fintek sektöründe rakamsal olarak gerileme kaydedildi. Startups.watch’un her yıl hazırladığı Global Fintech Annual Report’un bu yılki verileri de fintek yatırımlarının önceki yıla kıyasla yatırım miktarı olarak yüzde 40 ve yatırım adedi olarak yüzde 27 oranında azaldığını ortaya koydu. Yine bu raporda Türkiye’deki fintek yatırımlarının adet bazında yüzde 15 ve büyüklük bazında ise yüzde 81 oranında azaldığı görüldü.
Dünyada ve Türkiye’de fintekler için zor bir yıl olsa da Param olarak bizim için gelişim ve ilerleme yılıydı. Agresif büyüme stratejimiz, “Bütünleşik Finans Sağlayıcısı” vizyonumuz ışığında akılcı şirket alımları ve yatırımlar yaparak ekosistemimizi genişlettik.
2023 yılı, Şimdi Al Sonra Öde (BNPL) modelini Türkiye’yle tanıştıran Kredim markamız için esnek ödeme seçeneklerimizle bireysel ve kurumsal müşterilerimizin alım gücünü artırdığımız, onlara hızlı ve kolay alışveriş imkanı sunmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu.
Müşteri deneyimi ve kullanıcı memnuniyeti yıl boyunca en öncelikli konumuzdu. Kullanıcılarımıza, anlaşmalı markalarda özel faiz, taksit öteleme, peşin fiyatına alışveriş gibi avantajlar sağladık. Kredi deneyimlerini onlara özel kılmak için geri ödemelerinde “Kendi Ritminde Öde” yaklaşımını benimsedik. “36 Aya Varan Taksitle Öde”, “30 Gün Sonra Öde“ ve “Maaşında Öde” gibi alternatif geri ödeme seçeneklerini müşterilerimize sunduk.
Sektörünüz açısından 2024 öngörüleriniz, hedefleriniz nelerdir?
Merkez Bankası’nın faiz artırımından anlaşılacağı üzere 2024, kişiselleştirilmiş finansman çözümlerinin daha fazla önem taşıyacağı bir yıl olacak. Bireysel müşterilerimizle birlikte kurumsal müşterilerimizin de finansman ihtiyaçlarına ağırlık vereceğiz. Bireyler kadar, şirketler için de zor bir yıl olacak.
Geçen sene, firmaların hızlı finansman ihtiyaçlarına kolay ve özel çözümler sunmak için ‘Kredim Business’ uygulamasını hayata geçirdik. Sektöründe öncü firmalarla başladığımız saha çalışmalarına devam edecek, firmalara özel yeni avantajlı finansman çözümleri sunacağız.
Bayilerin finansman ihtiyaçlarına çözüm olabilmek için yeni nesil alacak finansmanı platformu Figopara ile işbirliğimiz mevcut. ‘Kredim Business’ altyapısıyla entegre çalışan bu sistem sayesinde bayiler, ana firmadan ürün almak istediklerinde kendileri adına oluşan hesapla satın alım işlemi için finansmana erişebiliyorlar. Sistemi yaygınlaştırıp, firma ve bayiler için ana satıcı ile bayilerin ürün alma ve ödeme süreçlerini daha verimli hale getireceğiz.
Türkiye’de yenilikçi çözümler üretmeye devam ederken, globa açılma stratejimizle ilerleyeceğiz. Bu yıl için pek çok perakende markasıyla özel pazarlama çalışmaları planladık. Bu çalışmalar eşliğinde Kredim olarak organik büyümemizi sürdürecek, farklı uygulamalar üzerinden kredili alışverişi, herkes için hızlı, kolay ve erişilebilir kılmaya devam edeceğiz.
Sektörde hangi alanlarda fırsat görüyorsunuz? Neden?
Türkiye ekonomisinin içinde bulunduğu durum itibariyle kredi ve kredi kartı kullanımı, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de enflasyonist ortam hakim. Enflasyonla mücadele için dönem dönem kredi kartı kullanımı, krediye ulaşım ve taksitli alışveriş gibi finansal ürünlerde çeşitli sınırlandırmalar getiriliyor. Böyle dönemlerde Kredim’in hem bireysel hem de kurumsal müşterilerinin hayatındaki rolü kritik bir hal alıyor.
Böyle dönemlerde Kredim olarak “Şimdi Al Sonra Öde” modelimiz ve yeni müşteri kazanımı, müşteri tutundurma, stok azaltıcı gibi özel kampanyalar ile müşterilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz.