Türkiye’yi 2022 yılında ‘Şimdi Al, Sonra Öde’ modeliyle tanıştıran Kredim, bu modeli pazara sunma kararını nasıl aldı?  

Şimdi Al Sonra Öde modelini Türkiye ile tanıştıran Kredim’in Genel Müdürü Semra Demircioğlu şirketin gelecek planları hakkında bilgiler paylaştı.

‘Şimdi Al, Sonra Öde’ (BNPL), özellikle Amerika ve  Avrupa’da uzun süredir kullanılan ve son yıllarda dünya  genelinde daha da yaygınlaşan yeni nesil finansman  modeli. Yurt dışında uygulanan tüm BNPL uygulamalarını  Türkiye pazarında uygulanabilirliği açısından uzun süre  inceledik. Hem tüketiciler hem de perakende sektöründeki  markalar ile yaptığımız çalışmalarda alternatif bir  finansman modeline ihtiyaç olduğunu gördük. 

Piyasa dinamiklerini ve tüketici ihtiyaçlarını derinlemesine  analiz ederek, bu finansman yöntemini en ideal model ile  Türkiye pazarına uyguladık.  

Dünyada daha çok online alışverişlerde kullanılan BNPL  modelini, Türk kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun şekilde  geliştirdik. Bu sayede kullanıcılarımız Kredim ile hem online  hem de fiziki mağazalarda kolaylıkla alışveriş yapabiliyor. 

Geldiğimiz noktada ülkenin en büyük perakendecileri  ile yaptığımız özel anlaşmalarla sayısı sürekli artan  kullanıcılarımıza özel alışveriş deneyimi sunuyoruz.  

Kullanıcılarımız online alışverişlerinde anlaşmalı  markaların mobil uygulamaları ve web siteleri üzerinden,  fiziki mağazalarda ise Kredim uygulamasındaki QR  kodu okutarak hızlı ve güvenli bir şekilde alışverişlerini  tamamlayabiliyorlar. 

Yenilikçi yaklaşımımızla  kullanıcı deneyimini  sürekli iyileştiriyoruz.

Kredim’in finansal teknolojilerdeki yenilikçi yaklaşımları nelerdir ve bu yaklaşımlar kullanıcı deneyimini nasıl etkiliyor?

Finansmana erişimin ve kullanımın kolay olması gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle, finansal teknoloji alanındaki  yenilikçi yaklaşımımızla kullanıcı deneyimini sürekli iyileştiriyoruz. 

Türkiye’de ilk kez başlattığımız QR kod ile kredili alışveriş özelliği sayesinde, mobil uygulamamız üzerinden tek  tuşla fiziksel mağazalardan alışveriş yapma imkanı sunarak alışveriş deneyimini zenginleştiriyoruz. 

Diğer modellere kıyasla daha çeşitli geri ödeme seçeneği sunarak kullanıcılarımıza esneklik sağlıyoruz. “30 Gün  Sonra Öde”, “Kredi Kartı Limitin Düşmeden Öde”, “36 Aya Varan Taksitle Öde” ve “Maaşında Öde” seçenekleriyle  herkesin kendine uygun bir ödeme planı bulmasını kolaylaştırıyoruz. Marka ve sektör bazında özel taksitlendirme  imkanları ile de alışveriş deneyimini kişiselleştiriyoruz. 

Kredim’in odağındaki hedef kitle kimdir ve bu kitlelere ulaşmak için hangi stratejileri uyguluyorsunuz? 

Kredim’in özelliklerini, “Kredili alışveriş deneyimini daha hızlı, daha kolay ve herkes için daha erişilebilir kılmak”  misyonumuz ile dizayn ettik. Kredim’i diğer uygulamalardan ayıran en büyük özelliklerinden birisi geliştirdiği yeni  nesil yapay zeka tabanlı altyapısıdır. Özellikle farklı perspektif ve verilerle zenginleştirilen altyapısı ile kullanıcılar  özel bir skorlama sürecinden geçiyor. Bu sayede, sadece üst segment ve mevcut banka müşterilerine değil, aynı  zamanda özel meslek grupları, öğrenciler ve ev hanımları gibi daha önce finansal piyasalarla tanışmamış bireylere  de kredili alışveriş imkânı sunabiliyoruz. 

Bu geniş kullanıcı yelpazesine, gelişmiş skorlama sistemimiz ve markalarla yaptığımız özel kampanyalar aracılığıyla  avantajlı alışveriş fırsatları ve esnek kredi geri ödeme seçenekleri sağlıyoruz. Böylece, kullanıcıların genel alışveriş  tercihlerinde ilk sırada yer almayı hedefliyoruz. 

Kredim’in paydaşlara sunduğu avantajlar nelerdir? 

B2B ve B2C için yeni nesil bir finansman modeli olan Kredim ile anlaşma yapan markalar, mevcut ve yeni  müşterilerine çeşitli avantajlar sunarak satışlarını önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip oluyor. Örneğin  büyük bir markayla yaptığımız iş birliği sayesinde alışveriş yapmak isteyen ancak kredi kartı limiti yetersiz olan  kullanıcılar, marka tarafından bize yönlendiriliyor. Biz de özel skorlama sistemimizle bu kullanıcılara anında kredi  imkânı sağlayarak, alışverişlerini tamamlamalarına yardımcı oluyoruz. 

Yine yaptığımız bir çalışma ile henüz bankacılık sistemi ile tanışmamış kullanıcılara markalarda avantajlı alışveriş  imkânı sunuyoruz. 

Tüm bu çalışmaları yaparken kullanıcıların anlaşmalı olduğumuz 200’ün üzerinde markanın e-ticaret sitesi ve  25.000’in üzerinde fiziki mağazasında mevcut alışveriş deneyimlerini geliştirmelerini, özel talep olmadığı sürece  herhangi bir entegrasyon gerekliliği olmadan mevcut altyapı aracılığıyla bu deneyimi elde etmelerini sağlıyoruz. Markalarla iş birliği yaparak hem onların yeni müşteri kazanımını ve cirolarını artırmalarına yardımcı oluyor hem  de kullanıcılara avantajlar sunuyoruz. Üstelik Kredim ile markalar, farklı müşteri gruplarına özel kampanyalar  düzenleyerek pazarlama stratejilerini daha etkili hale getirebiliyorlar. 

Kredim’in son kullanıcıya sunduğu hizmetlerin dışında yeni projeleriniz var mı? 

Kredim olarak piyasa koşulları, müşteri beklentileri ve rekabet durumlarına göre sürekli yeni projeler geliştiriyoruz. 

Kullanıcı ve markaların geri bildirimleri doğrultusunda, alışveriş deneyimlerini sürekli geliştiriyor ve  çeşitlendiriyoruz. Bu doğrultuda, hayata geçirdiğimiz ‘Kredim ile Öde’ çözümü, kullanıcıların farklı ödeme  yöntemleriyle de alışveriş yapabilmelerine imkan tanıyor. Ayrıca yakın zamanda Türkiye’nin en büyük pazaryeri ve  en büyük teknoloji perakende markalarında özel fırsatlar sunacağız. 

Bununla birlikte, sadece son kullanıcıya odaklanmıyoruz. Param Grubu’nun ‘Bütünleşik Finans’ stratejisi  doğrultusunda, ürün ve hizmetlerin üretim aşamasından dağıtım ve satış noktasında son kullanıcı ile buluştuğu  tüm süreçte hem kurumsal hem de bireysel finansman ihtiyaçlarını karşılayacak uçtan uca çözümler geliştirmeye  devam ediyoruz. 

Bu çalışmaların başlangıcı olarak B2B finansman modeli olan Kredim Business çözümünü hayata geçirdik. Bu  çözümü geliştirirken, üretici, bayi ve alt bayi yapısı bulunan firmalar ve üye işyerleriyle yakın iş birliği içinde  çalıştık. Böylece, Kredim Business’ı tamamen saha ihtiyaçlarına uygun hale getirdik. Kredim Business altyapısı ile 

Kredim Business ile  kurumların ihtiyaçlarına  özel finansman çözümleri  sunuyoruz. 

entegre çalışan sistem sayesinde üretici, distribütör, bayi, ara toptancı ve üye işyerleri ürün alımları için kolayca  finansmana erişebiliyorlar. 

Kredim olarak önümüzdeki süreç için hedefleriniz neler? Bununla birlikte Türkiye sınırları dışında genişleme  planlarınızdan da bahsedebilir misiniz?  

Kredim olarak, önümüzdeki dönemde büyüme hedeflerimizi sürdürürken, yeni çözümler ve iş birlikleriyle  kullanıcılarımıza daha da iyi hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Teknolojik altyapımızı sürekli geliştirerek, kullanıcı  deneyimini en üst seviyeye çıkarmak önceliğimiz. ‘Şimdi Al, Sonra Öde’ modelimizin Türkiye’deki başarısı bizi  gururlandırıyor ve geleceğe dair heyecanımızı artırıyor. Nitekim yakın zamanda Türkiye’nin en büyük e-ticaret  markası ve yine Türkiye’nin en büyük bankalarından biriyle önemli iş birlikleri yapacağız. Bu iş birlikleri, Kredim’in  daha geniş kitlelere ulaşmasını ve etkisini artırmasını sağlayacak. 

Bu başarı aynı zamanda bize yurt dışında da güçlü bir oyuncu olma fırsatı sunuyor. Hedefimiz, Kredim’i küresel  bir marka haline getirmek. Başarımızı global ölçekte genişleterek fark yaratmak için tutkuyla çalışmaya devam  edeceğiz. Heyecan verici gelişmeler de yolda.

Yoruma Kapalı

tr_TRTurkish